Minulle iski alkusyksystä kauhea hinku tehdä villasukkia, mutta kun tiedän itseni toivottomaksi neulojaksi ajattelin aloittaa pienestä. Siis aloitin todellakin pienestä, nimittäin vauvanvillasukista. Löysin "Junasukat" nimellä kulkevat varpaanlämmittimet ja olin heti myyty. Asiaa joudutti vielä junasukista kulkeva tarina ja minähän olen hulluna kaikkiin tarinoihin ;) Oi että niistä tulikin suloiset. Juuri meidän kissalle sopivat, vaikkei se niitä niin kauheasti arvostanutkaan kun ne takatassuihin laitoin. Nyt niitä on sitten tehty jo kolme paria, vaikkei oikeasta käyttäjästä ole tietoakaan xD

Lankana käytin Novitan Tico-Ticoa.

Pienet_villasukat

Sitten lopultakin ajattelin siirtyä astetta hankalampiin ja samalla testasin kestääkö minun hermot tehdä mitään isompaa. Tuo neulominen kun on niin hidasta. No sainhan minä jotain aikaiseksi. Tein itselleni pitkät polvimittaiset villasukat.

Pitkat_villasukat

Lankana sukissa oli Novitan Polku ja värina Papsika. Ostin kaksi lankakerää (yhteen sukkaan meni melkein koko kerä) samasta kaupasta samalla kertaa ja katsoin vielä, että niissä on sama värikoodi ja värieränumero. Silti (kuten kuvasta näkyy) värit ovat ihan erit. Vasemmanpuoleisen sukan (värikkäämmän) neuloin ensimmäiseksi ja ajattelin, että näistähän tulee kivat. Toinen sukka alkoi tummana ja jatkui ja jatkui tummana ja vähäkerrassaan se alkoi kenkuttamaan, mutta valmiiksi tein. Kyllähän tuo harmittaa, että sukissa on noinkin suuri väriero, mutta nyt ainakin tunnistaa kumpi sukka tulee kumpaan jalkaan. :D